منتظران ظهور

۰۳
دی ۹۳

تقسیم ارث

در زمان های قدیم ، فردی که 17 شتر داشت، وصیت نامه ی خود را چنین تنظیم کرد :پس از مرگ من ، شترهایم را به نسبت های ...

در زمان های قدیم ، فردی که 17 شتر داشت، وصیت نامه ی خود را چنین تنظیم کرد :پس از مرگ من ، شترهایم را به نسبت های  بین سه پسرم تقسیم کنید .

چند روز بعد آن مرد از دنیا رفت و فرزندانش خواستند که طبق وصیت نامه به تقسیم شترها بین خود بپردازند، اما با مشکل روبرو شدند چرا که عملا" امکان چنین تقسیمی وجود نداشت . از این رو به شخص حکیمی که درآن شهر زندگی می کرد ، مراجعه کردند و مساله را با وی درمیان گذاشتند .

حکیم که خودچند شتر داشت به آنان چنین راه حلی را پیشنهاد کرد : ابتدا من یک شتر به شما قرض می دهم ، با این حساب ، تعداد کل شترها به 18 نفرخواهد رسید . بنابراین ، پسری که به نسبت ارث می برد ، 2 شتر برمی دارد ؛ پسری که به نسبت  ارث می برد ، 6 شتر بر می دارد و بالاخره پسری که به نسبت  ارث می برد ، 9 شتر بر می دارد . اگر تعداد این شتر ها را باهم جمع کنیم ، حاصل 17 شتر خواهد بود و در نهایت یک شتر باقی می ماند که آن را باید بابت قرضی که از من گرفته اید به من برگردانید . وبه این روش مساله ی تقسیم ارث حل می شود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۰۳
رویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی